Sea of Thieves

0
4379

To, co vás na Sea of Thieves upoutá na první pohled, je grafika. Ještě nikdy jste neměli možnost vidět tak nádherné moře jako právě tady. Schválně se podívejte do galerie – ani jsme se nemuseli moc snažit a vznikly z toho úžasné obrázky, které v jiných hrách pracně lovíte s fotomódem. Nejlepší je, že ani po X hodinách hraní nadšení neopadá. Neustále se před vámi kroutí hladina, chvíli prší, chvíli slunce zapadá za horizontem, chvíli kotvíte v přístavu a vše to vypadá absolutně exkluzivně. A dokonce i při graficky velmi náročných scénách se na Xbox One povedlo zachovat extrémně stabilní framerate. Autory je také nutno pochválit za ukázkovou spolupráci konzolové a PC verze, kdy se jediným stiskem tlačítka připojíte ke kamarádovi na loď. Tady ale, bohužel, pochvalná slova prakticky končí.

MMO

Řekněme si to otevřeně, Sea of Thieves od prvních minut působí jako hra ve vývoji, early access titul, rozhodně ne jako něco, co by si ospravedlnilo poměrně vysokou cenovku. Začněme hned u standardního hlavního menu, které zde není. Po spuštění jste totiž okamžitě vržení do lobby, z níž můžete vyplout buď sami, nebo až se třemi dalšími kamarády/náhodnými hráči skrz matchmaking. Singleplayer zde neexistuje a připojení k internetu je povinnost, stejně jako zlatý Xbox Live účet. Na výběr máte pouze 2 lodě, malou pro jednoho až dva lidi a velkou pro tři až čtyři, které jsou pokaždé stejné. Poté, co si v pirátské osadě naberete úkoly od jedné ze tří frakcí a celá posádka se na jednom z nich shodne, se můžete konečně vydat na plavbu. Je každopádně pozitivní, že u velké lodi je skutečně nutná součinnost minimálně třech lidí k tomu, aby s ní bylo vůbec možné někam doplout. Zároveň také platí stará známá poučka, že při větším počtu hráčů docílíte větší zábavy.

„Problém je, že dekorativních předmětů a součástek pro lodě není dostatek a rozdíly mezi nimi musíte hledat tak trochu lupou.“

Otázkou je, zda se všichni budete mít u čeho bavit. Celkem totiž můžete plnit tři questové aktivity v několika drobných obměnách (lov pokladu dle map/hádanek, převoz odloveného čehosi z místa A na místo B a zabíjení označených kostlivců) a nad rámec toho další tři aktivity (nahánění ostatních lodí, dobývání pevností, hledání pokladů na vlastní pěst). A to je celé. Nic dalšího aktuálně ve hře není a jedinou odměnou za všechny tyto věci jsou vám zlaťáky, kterých je neustále zoufale málo. Za ně si můžete koupit kosmetické věci na vaši postavu a také loď. Na tom by nebylo nic zvláštního, MMO hry už celkem dlouho počítají s vizuální úpravou všeho možného. Problém však je, že dekorativních předmětů a součástek pro lodě není dostatek a rozdíly mezi nimi musíte hledat tak trochu lupou. Autoři sice slibují přidávat nové v rámci pravidelných updatů, ale ani po uplynutí téměř dvou týdnů od startu nic nového nepřibylo. Mimochodem to, že libovolné předměty nelze získávat jinak než kupováním (a nedostanete je například jako odměnu za extrémně tuhý úkol), je přinejmenším podivné rozhodnutí.

A TO JE VŠECHNO?

Zmíněné tři aktivity možná na první pohled vypadají zábavně, ale realita je bohužel o něco smutnější. Truhly vysbíráváte stále stejným způsobem a to jediné, co s nimi lze dělat, je odvézt do přístaviště a prodat. Občas se sice namane zajímavější truhla, která například zaplavuje vaši loď, případně si trochu pohrává se řízením, ale takových okamžiků je trestuhodně málo. Rovněž nelze poklady „vytvářet“ pro ostatní a truhly zakopávat. Dokonce se ani není třeba handrkovat s posádkou o díly lupu, neboť všichni dostanou stejnou odměnu. Maximálně je možné zavřít někoho „ze srandy“ do podpalubí a držet ho tam. Jenže se znovu vracíme k již mnohokrát zmíněnému problému. Funkce je zoufale nevyužitá, nelze z ní vytřískat jakoukoliv dodatečnou hratelnost a zábavných hlášek, kterých se dá vymyslet na nešťastníka v kleci, také není nekonečno.

Souboje lodě proti lodi (ve hře je neustále zapnuté PvP) by za normálních okolností v pirátské hře měly být tím správným kořením, na kterém se autoři mohli vyblbnout na maximum. Realita je však poněkud sušší. Pokud se potká malá a velká loď a obsluha děl na té větší nejsou úplná polena, tak jedinou šancí pro maximálně dvoučlennou posádku je napnout plachty a zdrhat. A i v případě, že proti sobě stanou vyrovnané posádky, tak jde o orgie maximálně grafické. Z taktického hlediska není co vymýšlet – neexistují zde žádné háky na přitáhnutí druhé lodě, žádné poškození plachet nebo sejmutí hlavního stěžně. Celý souboj se tak často omezuje na neustálé kroužení, občasné vystřelení z děla a doufání, že těm druhým dojde dřív munice. Poškození je znázorněno děrami v trupu, které je třeba zadělávat dřevěnými plaňkami, jinak dojde k potopení lodi. Alespoň trochu součinní dva hráči však celkem bez problémů dovedou odčerpat z podpalubí libovolné množství vody a zároveň loď opravovat, tudíž se vše smrskává na konečné zásoby opravovacího materiálu.

ANI TOHO PAPOUŠKA JSME SE NEDOČKALI

A i v případě, že budete mít víc štěstí/umu/zásob a nepřátelskou loď potopíte, tak dojdete k hořkému poznání, že jste vlastně nic moc nezískali. Nedostanete žádné zkušenosti, nedostanete žádné automatické zlato. Jediná věc, ve kterou můžete tak trochu doufat, je přítomnost pirátských truhel na jejich palubě. Pokud je tedy v rozbouřených vlnách zcela nepřehlédnete. Je jedno, zda u přepadení zabijete i posádku – ta se s určitým cooldownem může neustále respawnovat a roztáčet válečná kola nanovo – stejně jako vy. Jedinou odměnou vám bude jakýs takýs pocit zadostiučinění, že jste byli o něco lepší, než ti druzí. A to je trochu málo. Na moři se navíc neplaví žádné neutrální lodě, které byste mohli přepadávat a získat jejich poklady. Veškerá interakce s ostatními loděmi je striktně nepřátelská, a ačkoliv je teoreticky možné s ostatními mluvit přes game chat, kooperace nad rámec vaší posádky zde jednoduše není možná.

Sea of Thieves je produkt, který až zoufale potřebuje další obsah. Základ je poměrně funkční a několik hodin se u něj solidně zabavíte. Následně vás u hry bude držet skvělá technická stránka (nejen grafika, povedly se i zvuky), ale jakmile se nabažíte i této části, přijde vystřízlivění v podobě nulové chuti dělat nekonečné fetch questy, za něž získáváte tu málo, tu hodně zlata. A ani dobývání pevností, které by se jakž takž dalo považovat za ekvivalent raidů z tradičních MMO her, je díky extrémně primitivnímu soubojovému systému jen slabou náplastí na krvácející ránu. Ani nemluvě o tom, že odměny sice přilepší vaší zlaťákové peněžence, ale aby se někdo zamyslel třeba nad tím, že byste si mohli odnést speciální předmět, kterým by následně šla vyzdobit loď/postava/váš vlastní přístav (který ve hře není), to už jaksi domyšleno nebylo. Jestliže toto měl být obrat kormidla o 180° v rámci exkluzivní herní produkce Microsoftu pro tento rok, tak se obávám, že před touto lodí čekají jen pořádně nabroušená skaliska.

Zdroj: Google.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here